debban

Alla inlägg under juli 2012

Av debbie - 31 juli 2012 09:25

jag tävlar hos vittellersvart

Av debbie - 31 juli 2012 09:17

Jag tävlar hos vittellersvart

Av debbie - 29 juli 2012 19:16

Jag tävlar om en av dessa fina och fantastiska goodiebagsen!
Tävlingen hittar ni hos ELINA!
 
 
 
 
1 - Skötväska - Fuzzies.se
2- Valfri ABC-Tavla - Lindblomofsweden.se
3 - Golvpussel - Dinodoni.com
4 - Tröja (Finns fler motiv, stl. 56-92) - 5smaapor.se
5- 3 st. I-Close nappar (Valfri färg/er, 0-36 mån) - Omrio.se
6 - Rosa el. Blå napp (0-18 mån) - Mykidoo.se
7 - T-shirt (Motiv: scooby-doo, stl. 4 år) - Mysmyran.se
8 - Väggord 200 kr (Valfritt väggord i vinyl) - Balorina.se
 
 
 
 
 
1 - Inneskor (Gröna el. silver, stl. 0-8 år) - Fuzzies.se
2 - Presentkort 250 kr - Kalaslagret.se
3 - Golvpussel - Dinodoni.com
4 - Linne (Fler motiv finns samt storlekar) - Cutiepie.se
5 - T-shirt el. Klänning (Stl. 86) - Babyjoy.se
6 - 3 st. I-Close nappar - Omrio.se
7 - Stor Kulram - Krabat.se
8 - Valfri tårtbild (Fler motiv finns) - Barnkalaset.se
 
 
 
 

Av debbie - 29 juli 2012 17:11

Jag tävlar HÄR om  en valfri kamera-ring hos www.cochisedesign.se

Av debbie - 29 juli 2012 15:48

 
 
"Jag är med & tävlar om en barnvagnsdyna från Barndesign.se!

Tävlingen finns hos MansonDust.nu!"

Av debbie - 29 juli 2012 14:43

 
 
 
"Jag tävlar hos Sanna om en necessär med GUM produkter - för bättre tänder."

Av debbie - 29 juli 2012 13:30

Yttligare en rolig sida att läsa!


Jag jobbar på en hamburgarrestaurang, där vi har en Drive-In, där jag häromdagen fick en lite rolig kund:

Jag: Välkommen till (företag) det går bra att beställa.
Kund: Har ni något vegetariskt mål?
Jag: Ja, vi har två olika sallader och ett hamburgarmål.
Kund: Är det bacon på den hamburgaren?


En dam på cirka femtio år kommer in i elektronikbutiken där jag jobbar:

Tanten – Hej, jag skulle vilja ha en ny dator och skärm och undrar ifall ni kan hjälpa mig.
Jag  - Självklart kan jag hjälpa dig, vad för typ av dator har du tänkt dig?
Tanten – Problemet är att jag är allergisk mot elektricitet.
Jag – Okej… (Pekar ut en dator)
Tanten – Hur mycket strålning ger den ut?
Jag – Du behöver inte oroa dig du kommer inte få några strålningar.
Tanten (skriker) – JO JAG MÅSTE VETA EXAKT HUR MYCKET STRÅLNING DEN GER!
Jag – Nej de lämnar inte ut exakt sån information.
Tanten (börjar skrika och svära) – Kan ni inte utbilda er personal, jag är sjuk och ni kan inget, vad är ni för amatörer. JAG VILL VETA EXAKT!
Jag – Prova elgiganten de kanske vet…
Tanten – Jag kommer ALDRIG komma tillbaka.


Jag arbetade med att byta ut alla datorer i en bensin-kedja för några år sen. Bland annat de datorer som styr kassorna. Det var väldigt varmt, smutsigt och slitsamt men väldigt roligt och en lagom rå jargong, och mack-ägarna var de som avgjorde hur trevlig jag behövde vara mot otrevliga kunder.

Det var mer än en gång det kom någon och lutade sig över disken, förbi den stora “Kassan stängd, nästa kassa”-skylten, och frågade när jag tänkte öppna kassan. Vid två tillfällen hände det även att de petade på mig när jag låg inne i disken och försökte reda ut kabelhärvor.

Vad väntar de sig? Att jag ska koppla in de sladdar jag lyckats få loss och märkt upp, starta datorn på någon sekund istället för på en kvart (ja, de gamla datorerna var riktigt slöa), låta dem handla och sen göra om kopieringen av kassa-loggarna, vilket oftast tog uppemot en timme?

En gång hade jag precis lyckats koppla ur alla sladdar och satt på golvet och drog ut en damm-täckt datorburk när ett huvud sköt fram över kanten på disken:

“När öppnar du den här kassan?”

Utan att tänka håller jag fram datorn och säger

“Vad tror du?”.

Kunden blir rosenrasande och står och öppnar och stänger munnen och ser ut som en fisk.

“Det var det värsta…” börjar han och andas in för att släppa lös helvetet.

“Jag jobbar inte här”

Kunden kommer av sig och tittar frågande på mig.

“Tekniker” säger jag och pekar på logotypen på min tröja.

Bredvid mig står mack-chefen och försöker hålla sig för skratt.

Av debbie - 29 juli 2012 10:00

Jag tävlar om dessa snygga boots i stl 39 här.

Presentation


Denna familj består av:
Mamma
Pappa
Sönerna som är födda 2009 och 2012
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Pharma Optic

MyHygo Kvinna


Ovido - Quiz & Flashcards